Starship
Lelaki Perlu Tahu Yang Perempuan......
16 April 2012 • 4:01:00 PM • 0 comments


1.Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.Pndai-pandai lah kita pujuk walaupun kita jenis yang tidak suka memujuk.

2.Cerewet : Bukan bermaksud mengada tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala. Bukan bermaksud untuk menjadi Queen Control.

3.Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Hati wanita biasanya cukup sensitif. Walaupun boleh memaafkan namun jauh disudut hati tetap berhati-hati supaya pisang tak berbuah dua kali.

4.Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui kerana mereka tidak pandai berpura-pura untuk menunjukkan sikap ikhlas.

5.Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. Wanita sanggup mengadaikan nyawa untuk melindungi orang yang mereka sayang..

6.Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling. Bukan untuk menjaga tepi kain orang tetapi sebagai langkah berjaga-jaga.

7.Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

8.Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

9.Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus. Biasanya mereka akan mengenang cinta pertama selama-lamanya.

10.Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu.

11.Subjektif : Wanita sebenarnya memiliki sifat yang subjektif dan berubah-ubah. Sebab itulah sang lelaki sukar untuk memahami mereka. Namun lelaki kena faham yang mood wanita ni berubah-ubah. Dan perlakuan adalan mengikut mood.

Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkann ya. “Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk,dimanja dan dilindungi, bukan untuk dikasari. Bukan juga sebagai pemuas nafsu semata-mata. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

Perempuan juga perlu tahu yang lelaki:
1.Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin). Bukan cemburu tetapi berwaspada.

2.Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.

3.Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.

4.Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik. Terutama bagi yang berterus terang.

5.Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita. Mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan wanita.

6.Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.

7.Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama. Biasanya mereka segan. Pelik bukan?? Lelaki macho pun boleh segan ke??

8.Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.

9.Bila lelaki cakap..”Emm. tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.

10.Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus- terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

11.Kebanyakan lelaki yang nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!

12.Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain. Biasalah musuh utama lelaki dalam cinta mestilah lelaki kan.

13.Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini. Kerana mereka sukar memahami sifat wanita yang subjektif.

14.Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.

15.Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa…yang lain hanya kawan..:). Cari penyakit jugak ni.. Hehehe

16.Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!

17.Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.. Mereka mendiamkan diri dan menganggap itu adalah takdir.

18.Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…

19.Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita. Lembik je kan.

20.Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yang hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan.

Jadi kat sini dah jelas sama ada lelaki mahupun wanita, tiada siapa yang hebat yer... Sebab lelaki perlukan wanita dan wanita juga perlukan lelaki.. TetaPi andai lelaki bergabung bersama wanita maka lengkaplah hidup anda.. Jom komen-komen.. Rasa-rasa betul ke??

Disclaimer


Welcome To My Lovely Diary..Hope You Enjoy!No Harsh Word Please?

The Owner
Stuffies
Tagboard

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Siti Nurhaliza Idris